רודף נפש אישה

רודף נפש אישה – מבוא

“אומץ הוא הסולם עליו מטפסות כל המעלות” – קליר בוט לוס                                           

את רודף נפש אישה כתבתי לפני כחמש שנים והוא עוסק באדם רדוף אובססיה לאשה, ההופכת למרדף הרסני של עשרות שנים. חשבתי שאני לקראת סיומו של ספר זה,  ושאף הוא כקודמו בדרכו למגירה אליה נועד. באופן בלתי נחזה לחלוטין הספר הזה, כדרכם של ספרים מסויימים, השתלט והפך את חיי ותפיסותיי, ולימד אף הכריע, שלמעשה כל שנכתב כבר הינו רק מובאה. 

הנחתי לדברים להתבשל, ולכדור הזמן להתגלגל, כך שאוכל לנעוץ  מבט  ישיר בעיניו הקרות של הבלתי ייאמן, ולחזור לכתוב.

מלאכת הכתיבה שהיא אהבה גדולה ותרפיה חיונית עבורי, במקרה זה הינה קשה ביותר. לא רק שאני מעדיפה כתיבה מרוממת שנוסכת אור, וכאן, בעל כורחי אני נאלצת לזחול בתהומות נפש אפלה וארסית ולבטא אותה ( הספר מתחיל ומסופר מזווית הראייה של הרודף ורק בין השורות מציצה  זווית שונה לחלוטין), אלא גם הופעלו עלי לחצים כבדים על מנת שאחדל.  אני ממשיכה בכתיבה למרות האמור, כדי לשחרר ולהשתחרר מהעלילה, ומאחר ואין לי ברירה אחרת. אני מקווה שהסיפור הזה יהיה קול בעבור כל מי שהושתקה בכוח או באיומים, אחרי שאתרע מזלה להיות קרבן לעבירות מין והתנכלות פושעת על ידי כל גבר בעל שררה המשועבד למאוויו ובז לכל רגש ומגבלה, חוק או מצפון.

אני רוצה לבטא כאן גם את כאבה של כל מי שנבגדה על ידי אלו שאמורים היו לשמור על בטחונה, ונכנעו לפיתוי כספי או הפעלת לחצים. מבלי לשפוט את אלו האחרונים, הייתי רוצה לחבק ולחזק את כל אלו הראשונות.

אני מקווה גם שיהיו גברים שיראו אחרת את הדברים בעזרת המסופר,  וימנעו מהנוהג המגונה לתמוך בעבריינים המתנכלים לנשים ומטרידים אותן, מתוך תחושת מחוייבות מטעה לאחוות גברים מפוקפקת.  לטעמי, “גבריות” אמיתית מתבטאת באומץ לב, ביושרה, בהגינות ובתמיכה בחלש, ביכולת לעמוד על שלך כשצריך, אפילו לגמרי לבד, בניסיון לעודד את הטוב והנכון בעולמנו ולמגר את הכיעור והרוע.  זו גבריות ראויה. לא פחות ולא יותר מ”נשיות” ראוייה.  בעצם, אולי עדיף לדבר פשוט במושגים של “הדר אנושי” ( בהשאלה מז. ז’בוטינסקי המעולה והגברי לעילא 🙂 ). זה קצת יותר מורכב מלהגרר אחרי אחוות, ודורש יותר חשיבה עצמאית,- אבל בעל ערך.

הלוואי  שהסיפורים העתידיים יכתבו ביתר קלות, ויקראו בקלות ויצבעו בוורוד.

*

הסיפור הינו פרי רוחי ומקלדתי וכל המייחס לו כל קשר למציאות עושה זאת על אחריותו הוא.  אף שמות מקומות, ארגונים, מקומות עבודה ותפקידים הינם פרי דמיוני, במכוון , כדי למנוע השלכות חפוזות.

 

השאר תגובה

You cannot copy content of this page

error: Content is protected !!
Don`t copy text!